Kalite Yönetim Birimi
05 Mayıs 2025

KALİTE YÖNETİM BİRİMİ ÇALIŞMALARI

Kalite yönetimi; temel iş, yetki ve sorumluluklar, kurumun belirlediği politika, hedef, kural ve
düzenlemeler doğrultusunda kalite hizmetlerinin yerine getirilmesini ve kurumdaki hizmet sürekliliğini
sağlamaktır. Bu doğrultuda amacımız;

· SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,

· Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek,

· Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek,

· Öz değerlendirmeleri yönetmek ve tespit edilen uygunsuzlukları üst yönetime bildirmek,

· İstenmeyen Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek,

· Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek,

· Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının
değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin
alınması gibi) yönetmek,

· SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak, (Yazılı düzenlemeleri kontrol eder ve yazılı
düzenlemelerin revizyonunu takip eder.).

· Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek,

· SKS çerçevesinde belirlenen komitelere (Kalite Yönetim Sorumlusu) üye olarak katılmak,

· Bakanlık verimlilik yerinde değerlendirme (hastane) kriterlerinin dokümantasyon işlemlerini takip etmek,

· Tespit edilen uygunsuzlukların ortadan kaldırılması hususunda bölüm sorumlularına liderlik etmek, kalite
amaçlarının, hedeflerinin ve politikalarının belirlenmesinde üst yönetime öncülük etmek,

· Belirlenen hedef ve politikaları; Kalite Yönetim Sistemlerine uygun olarak kalite sisteminde tanımlamak,
uygulamak, denetlemek ve korunmasını sağlamak,

· Bölümlere ilişkin tanımlanmış yazılı dokümantasyonları Kalite ve Hastane Yönetim Sistemlerine olan
uygunluk açısından değerlendirmek ve onaylattırmak,

· Kalite Birimi dokümantasyon yapısının oluşturulmasını, güncelliğini ve sistem uygunluğunu sağlamak,

· Yılda bir kez ve gerektiğinde dokümanları gözden geçirmek, kontrolünü sağlamak, gerekirse
revizyonlarını yapmak,

· Yeni dokümantasyon tasarılarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunun tespitini ve kontrolünü
sağlamak,

· Kalite Sistem gereklerinin yerine getirilmesi çalışmalarında gereksinim duyulabilecek çalışma gruplarının
oluşturulmasını, çalışmalarının denetlenmesini, danışmanlığının ve gerektiğinde başkanlığının yapılmasını
sağlamak,

· Kurumun Kalite Politikası ve ilkeleri doğrultusunda yaratılan, yeniliklere açık, çağdaş ve yardımsever bir
çalışma ortamını sürekli kalite iyileştirme çalışmaları ile daha da geliştirmek,

· Bölüm Sorumlularından gelen yeni kalite yaklaşımları ve uygulama önerileri konusunda üst yönetime
öneri ve teklif götürmek,

· Kalite sorunlarının çözümü için üst yönetime danışmanlık yapmak,

· Kalite bilincinin tüm çalışanlarca anlaşılması için çalışmalarda bulunmak,

· Sağlık Bakanlığının yayınlamış olduğu tebliğ ve Hizmet Kalite Standartlarını takip etmek, gerekli
düzenlemelerin yapılması için üst yönetim ile irtibata geçmek ve onaylanan değişikliklerinin takibini
sağlamak,

· Kalite Birimi Toplantılarını, tüm komite ve ekip toplantılarını organize etmektir

KALİTE BİRİM ÇALIŞANLARI;
Kalite Direktörü: Deniz ÖZCAN
Kalite Birim Çalışanı: Sinem KARUL
Kalite Birim Çalışanı: Filiz TURAN
Kalite Birim Çalışanı: Rabia ERGEN